Isnin, 29 Mei 2017

Nak Register Jadi Dealer Baja EziGrow?

Register jadi dealer baja foliar ezigrow
Pendaftaran EziGrow Terbuka Kepada
Pengusaha Ladang dan Kebun
atau Usahawan Muda
Bagi melayakkan untuk dapat harga borong.

stok baja foliar ezigrow
Stok Baja EziGrow mesti sentiasa ada untuk keperluan pelanggan


risalah foliar ezigrow
Risalah disediakan bagi memudahkan
penerangan kebaikan baja ezigrow kepada pengguna

daftar melalui whatsapp baja foliar ezigrow
Proses Pendaftaran Dealer Ezigrow
boleh dilakukan melalui WhatsApp
jika lokasi terlalu jauh.
Terbuka untuk Seluruh Malaysia
Termasuk Sabah Sarawak


dealer berdaftar baja foliar ezigrow
Setelah daftar, boleh beli stok EziGrow
dengan harga borong.
Dan boleh jual dengan harga customer.
penerangan baja foliar ezigrow kepada pekebun dan peladang
Sesi Penerangan konsep baja foliar
dan kelebihan ezigrow
kepada pekebun dan peladang

Baja foliar disembur pada batang dan daun
dan disembur pada waktu pagi atau petang.

Hotline Baja Foliar EziGrow 019-4551036


Isnin, 1 Mei 2017

5 Faktor Kenapa Projek Kelapa Sawit Anda RUGI

Ramai yang tanam kelapa sawit 
tidak menyedari yang mereka di dalam kerugian,

Sila teliti 5 FAKTOR NI
untuk mengetahui
 Kenapa hasil kelapa SAWIT tidak MAKSIMA

timbang kelapa sawit
1.  Anda rugi Jika Berat timbang kelapa sawit
 kurang 1 TAN untuk 1 EKAR  untuk 1 BULAN
SebenarnyaTanaman Sawit berpotensi untuk mencapai
2.5 TAN untuk 1 EKAR untuk 1 BULAN 
pada waktu puncak.
Kalau ambil kiraan purata
2 TAN untuk 1 EKAR untuk 1 BULAN.

baja dibawa air
2. Anda rugi jika BAJA dibawa AIR

Amat rugi jika anda membaja
tiba-tiba hujan turun dengan lebat.
Baja yang tidak diserap tanah akan hanyut
kerana dibawa air.
Rugi dari segi BAJA
Rugi dari segi UPAH BAJA / MASA.
Hasil pokok sawit pun berkurangan.

kelapa sawit tiada rawatan
3. Rugi lagi jika tiada rawatan pokok

Pokok pertama tu pokok jantan dan tiada rawatan
dan 
pokok kedua terkena serangan tikus.
Anda rugi beratus-ratus kilogram yang sepatutnya anda dapat

racun berlebihan sawit
4. Rugi lagi jika racun berlebihan

Racun berlebihan boleh mematikan sel-sel aktif akar kelapa sawit.
Apa bila akar-akar sudah bermasalah,
baja yang di letak, tidak dapat diserap dengan baik.


baja foliar baja tambahan
5. Jangan kedekut untuk melabur untuk baja.
Kira kos baja dan bandingkan hasil jual
Walaupun guna baja asas tanah NPK,
baja lain juga diperlukan
lebih-lebih lagi baja jenis foliar

Keretan akhbar Harian
Pekebun Kecil Digalak Gunakan Baja Tambahan : 
Penggunaan bahan diperakui RISDA tingkat kesuburan tanaman.


baja foliar ezigrow pekebun
Gambar Pengguna/Pekebun
Pokok Kelapa Sawit
Yang menggunakan Baja Foliar EziGrow

buah kelapa sawit lebih berat
Berat 5 ulas kelapa sawit
sebelum guna Baja EziGrow 42.9g
selepas guna Baja EziGrow 87.1g
Lebih sekali ganda berat kelapa sawit.

Gabungan:
Baja  tanah NPK dan Baja Foliar EziGrow

Baja foliar bukan pengganti baja tanah NPK
tapi baja tambahan untuk menggalakan pertumbuhan buah kelapa sawit.

Baja foliar disembur pada batang dan daun
dan disembur pada waktu pagi atau petang.

Hotline Baja Foliar EziGrow 019-4551036


Sabtu, 21 Januari 2017

Testimonial Baja EziGrow Dari Felda Mayam Pahang Sawit - Buah Besar



Kesimpulan Video Pengguna Baja EziGrow
dari Felda Mayam Pahang

sebelum ni was was nak cuba
bila cuba selama 3 bulan
hasil memberangsangkan

pendapatan:
biasanya 2 tan lebih
sekarang hampir 7 tan
dengan keluasan yang sama 10 ekar

dulu kecil leper jer buah sawit
sekarang buah sawit besar

Sekarang musim melawas
 tapi buah masih sekeliling lagi.


Baja foliar disembur pada batang dan daun
dan disembur pada waktu pagi atau petang.

Hotline Baja Foliar EziGrow 019-4551036


Selasa, 17 Januari 2017

Pertama Kali Guna EziGrow Berat Naik 34%

Pertama Kali Cuba Baja EziGrow

Setelah 3 tahun kecewa
dengan hasil kelapa sawit yang sedikit.
Dah banyak jenis baja tanah/NPK dicuba.

Baja NPK yang terakhir
En Ariffin tabur pada bulan 6 2016,
Selepas tu tiada lagi tabur baja NPK
kerana kos yang agak tinggi.

Akhirnya 
En Ariffin mencuba pula Baja Foliar.
Beliau memilih Baja Foliar Jenama EziGrow,
kerana mendapat tahu peningkatan boleh berlaku
sehinga 60%.

Pertama Kali sembur EziGrow
pada Awal Bulan Januari 2017
masa tu pengeluaran hanya 470kg.

14 Januari 2017 
pengeluaran sebanyak 630kg.
Peningkatan sebanyak 34%

Peningkatan yang baik untuk permulaan.
Selepas ni kita tunggu lagi
testimonial beliau.

Baja Tanah/NPK Umpama Nasi
Baja Foliar EziGrow Umpama Vitamin

Jika pokok sakit atau kurang sihat,
pengeluaran akan jadi sedikit.

Untuk kawasan Sandakan Sabah
boleh hubungi beliau 
0122003325 En Ariffin


Pertama Kali Guna  Baja EziGrow






Pertama kali dalam sejarah beliau
1 Tandan sawit terlalu berat
muat-muat 1 kereta sorong
Pertama Kali juga nampak peningkatan
walaupun baru seminggu sembur Baja EziGrow

Katanya kereta jadi sangat susah bergerak
akibat berat sawit yang meningkat

Baja foliar disembur pada batang dan daun
dan disembur pada waktu pagi atau petang.

Hotline Baja Foliar EziGrow 019-4551036


Selasa, 27 Disember 2016

Hadiah EziGrow Dekat IBU

Customer Baja EziGrow Dari Kota Bharu
yang agak unik
Beli untuk menggembirakan hati ibu.
Pokok Bunga Kertas Di halaman
susah nak berbunga.

Akhirnya beliau contact
 -017-999 8499 En Farid

Penerangan Cara Jaga Pokok Bunga Kertas
Dari En Farid Dealer Kota Bharu


Penerangan Cara Bancuh dan Kelebihan EziGrow
Baja foliar disembur pada batang dan daun
dan disembur pada waktu pagi atau petang.

Dealer EziGow Kota Bharu, Kelantan
dan juga Kuala Terrengganu
 -017-999 8499 En Farid


Tak sabar nak dengar maklum balas
dari pengguna baja EziGrow NI

Hotline Baja Foliar EziGrow 019-4551036


Rabu, 5 Oktober 2016

Pokok Bunga Ros


Semasa hantar Baja EziGrow ni saya sempat ambil gambar ni sahaja
gambar selebihnya dari koleksi beliau.
 Telah banyak kali pakai baja ezigrow untuk ros beliau.
Hantar pun malam, jadi bunga ros pun tak berapa nampak.

Laman rumah penuh dengan pelbagai spesis bunga ros

Tunjuk ajar dari group rosarian.
Menampakkan hasil.

Bunga Ros Merah

Merah Ros macam sirap






Memang best kalau lama penuh dengan bunga.

Hasil dari temuramah pencinta bunga ros ini,
beliau mengabungkan baja tanah dan baja foliar ezigrow.
Tanah organik dibeli dari nursery
dan digunakan untuk pokok bunga ros beliau.

Baja foliar disembur pada batang dan daun
dan disembur pada waktu pagi atau petang.

Hotline Baja Foliar EziGrow 019-4551036


Rabu, 7 September 2016

13 Khasiat Betik Yang Perlu Anda Tahu



Sedap betul betik ni
kalau dapat yang dari peti ais
lagi BEST

Betik
atau 
Carica Papaya Linn
dari 
Keluarga Carcaceae

Nak sebut pun payah.
haha



Disini Ada 13 Khasiat Buah Betik,
13? Banyak betul.

Antaranya:

1. Kaya dengan Vitamin C
Berkesan merawat hemoroid atau buasir dan sembelit
Pendeka kata boleh memudahkan proses penghadaman

2. Daun Betik
Pucuk mudanya selalu direbus untuk jadi ulam
Air rebusan daun betik dapat mengeluarkan angin dari perut.
Jadi perut jadi selesa.

3. Dapat melembutkan daging
jika dibalut dengan daun betik 
semasa dipanggang

4.Hancurkan betik tu,
lumur di kulit muka yang berjerawat dan berkedut
30 minit sebelum mandi

5. Di Ghana betik digunakan
untuk mengubati ketumbuhan
Pucuk betik pula boleh mengubati
penyakit tekanan darah tinggi

6. Ambil betik muda,
dan belah dua
dan ambil getahnya
dan sapu dibahagian tumit kaki yang pecah.

7.Betik selalu dikaitkan dengan 
pengurangan berat badan
menghaluskan kulit
dan awet muda.

8. Daun betik
mengandungi
dektrosa, karpain, karbohidrat, serat dan kalsium

9. Ambil daun
layurkan atas api
dan lekapkan pada otot yang sakit.
Perahan dari daun betik yang ditumbuh
dan 
dicampur dengan air limau nipis
minum untuk ubati penyakit sendi

10. Daun betik tua boleh buat jus
untuk ubat penyakit denggi.
sejauh mana kebenaran tidaklah diketahui.
Ada juga yang kata pucuk betik pun boleh.

11. Biji betik pula
boleh menyingkirkan cacing gelang dan cacing kerawit.
Tumbuh biji sampai halus dan rebut
kemudian minum

12.  Getah betik juga
boleh melegakan kesakitan gigi berluang
dengan menitikkan getak pada lubang gigi.

13. Untuk menghentikan pendarahan,
tumbuh daun beitk sehingga lumat,
campur sedikit garam
dan lekapkan pada tempat luka dan dibalut.

Sumber rujukan:
Jurnal Agrotani
Pertanian Adalah Perniagaan
Edisi 1 - Nov/Dis 2014

kira biji betik teka
Jom Kira Biji Betik
Tengok siapa yang kena

Pokok Betik
Pokok Betik
jeruk betik pinggan
Jeruk Betik Sedap Sedap


ezigrow baja betik foliar
Abang Sado dengan Hasil Baja Ezigrow
Betik Yang Besar

Untuk dapatkan betik yang lebih berat
sangat disyorkan baja foliar.
baja foliar=teknik baja melalui daun dan batang

Baja foliar Ezigrow disembur pada batang dan daun
dan disembur pada waktu pagi atau petang.

Hotline Baja Foliar EziGrow 019-4551036